Online Kassa heeft aan haar kant allerhande noodzakelijke maatregelen getroffen die zorgen voor een hoge continuïteit van de verbinding, beveiliging en back-up van uw data. Maar wat kunt u doen als u zelf de verbinding verliest? Internet verbindingen zijn de laatste jaren veel betrouwbaarder geworden. Toch kan het gebeuren dat u even geen internet verbinding heeft. Wanneer u geen toegang tot internet heeft, kunt u niet met Online Kassa werken. Het is dus van belang de kans dat u de internet verbinding verliest zo klein mogelijk te maken. Dit hoeft nauwelijks inspanning en of geld te kosten:
Een internetverbinding met een hoge stabiliteit

Een zakelijke internet verbinding kent over het algemeen een hogere stabiliteit dan een particulier abonnement. Diverse providers bieden naast particuliere abonnementen ook zakelijke abonnementen aan. Informeer hier naar bij uw Internet Provider.

Meerdere verbindingen bieden ook meer zekerheid.

Om de zekerheid van een internet verbinding nog verder te verhogen kunt u bijvoorbeeld naast een vaste internet verbinding ook een mobiele internet verbinding opzetten. Wil het zeldzame geval dat uw zakelijke vaste internet verbinding uit valt, dan schakelt u over op mobiel internet.

Veel Internet Providers hebben de mogelijkheid om in een hele korte tijd bijvoorbeeld via een USB-stick (een zogenaamde dongel) een mobiele internet verbinding op te zetten die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld uw telefoon abonnement.

Deze dongel is ook te verkrijgen als pre-paid versie. U betaald dan alleen als u de dongel ook daadwerkelijk gebruikt. Voor meer informatie hierover kunt u bijvoorbeeld (er zijn er nog meer) terecht bij:

Vodafone:
www.vodafone.nl
KPN:
www.zakelijk.kpn.com
T-Mobile:
www.t-mobile.nl

Bij het afsluiten van een abonnement krijgt u een gebruikersnaam en wachtwoord. Per email ontvangt u een bevestiging van uw gebruikersnaam, uw wachtwoord moet u zelf op een veilige plek bewaren. Als u geen wachtwoord meer heeft, kunt u deze opnieuw aanvragen zonder contact op te nemen met Online Kassa. Deze kunt u zo aanvragen:

Ga naar het inlogscherm van Online Kassa via de link “Inloggen”
Klik bij de login button op ‘Wachtwoord vergeten’
Geef uw huidige gebruikersnaam op en emailadres waarop u bent aangemeld
U ontvangt per email een nieuw wachtwoord

Bent u niet technisch aangelegd?

Dat hoeft gelukkig ook niet. Het enige wat u nodig heeft is een internetverbinding en Internet Explorer. Wilt u aan de kassa kunnen scannen en een kassabon of factuur uitdraaien en aan uw klant kunnen meegeven? Zie hiervoor de pagina Hardware.

De standaard instellingen van Internet Explorer zijn voldoende om met Online Kassa te werken. Er zijn wel wat tips om zeker te weten dat de standaard instellingen goed staan om met Online Kassa te werken:

Verwijder de tijdelijke Internet bestanden: (zie vraag 12)
Herstel de standaard instellingen: Internet Explorer deelt webpagina’s in zones.
Per zone gelden specifieke veiligheidsinstellingen.
De standaardinstellingen voor de zone ‘Internet’ en/of ‘Vertrouwde webpagina’ zijn goed voor Online Kassa.

Wanneer u Online Kassa geopend heeft kijkt u rechts onderin op het scherm van uw browser om vast te stellen in welke zone de Online Kassa webpagina in uw Internet explorer is ingedeeld.
Ga naar ‘Extra’ (of ‘Tools’), ‘Internet Opties’ (of ‘Internet Options’) en klik op het tabblad ‘Beveiliging’ (of ‘Security’).
Klik op het symbool wat overeen komt met de vastgestelde zone.
Klik op de knop ‘Standaard niveau’ (of ‘Default level’).
Klik op ‘Ok’.

Voeg Online Kassa toe als vertrouwde webpagina (of trusted website):
Ga naar ‘Extra’ (of ‘Tools’), ‘Internet Opties’ (of ‘Internet Options’) en klik op het tabblad ‘Beveiliging’ (of ‘Security’).
Klik op de zone ‘Vertrouwde webpagina’s’ (of ‘Trusted sites’).
Klik op de knop ‘Sites’.
Geef het webadres ‘kassa.onlinekassa.nl‘ op en klik op de knop ‘Toevoegen’ (of ‘Add’).
Bewaar de wijzigingen door de drukken op de knop ‘Sluiten’ (of ‘Close’) en daarna op ‘OK’.

Zorg voor up-to-date webpagina’s:

Internet Explorer bewaard iedere pagina die bekeken wordt om tijdwinst te behalen wanneer de pagina later weer wordt bekeken. Deze techniek kan veroorzaken dat u naar een verouderde webpagina kijkt. Voor Online Kassa kan dit betekenen dat u met een verouderd onderdeel werkt van Online Kassa. Om dit te voorkomen kunt u het volgende controleren:

Ga naar ‘Extra’ (of ‘Tools’), ‘Internet Opties’ (of ‘Internet Options’).
Ga naar de tab ‘Algemeen’ (of ‘General’) en klik op de knop ‘Instellingen’ in de sectie ‘Tijdelijke Internet bestanden’ of ‘Browse geschiedenis’ (of ‘Browsing history’ op het tabblad ‘Algemeen’.
Controleer dat de keuze voor het ‘Controleren voor nieuwe versies van opgeslagen pagina’s’ op ‘Automatisch’ (of ‘Check for newer versions of stored pages’ op ‘Automatically’) staat. Dit is de standaard instelling voor deze optie.

Online Kassa kost standaard € 49,95 per maand en kent geen eenmalige aansluit- of registratiekosten.De betalingen geschieden middels automatische incasso.

Online Kassa omvat de volgende functies:

  • Baliehandelingen
  • Factureren
  • Debiteurenbeheer ten behoeve van facturatie
  • Dagstaat ontvangsten
  • Periodestaat
  • Omzetrapportages
  • Artikelonderhoud (eigen artikelen en afwijkende prijzen)
  • Groepsonderhoud
  • Klanten
  • Kortingsregelingen
  • Inrichting (eigen instellingen als teksten op formulieren, medewerkers, etc)

Ja, dat is mogelijk. U kunt Online Kassa gratis 1 maand uitproberen. Vul hiervoor het formulier in op deze pagina en ontvang uw inloggegevens via de e-mail. U kunt direct beginnen met proberen.

Online Kassa vervangt alle taken van een traditionele groepenkassa en voegt daar een groot aantal functies aan toe.

De artikelbestanden en prijzen van de grootste leveranciers uit de ijzerwaren, DHZ en VBS-branche worden automatisch up-to-date gehouden, waarmee u en uw medewerkers een heleboel handwerk wordt bespaard. Zie hier een lijst met de leveranciers die Online Kassa in uw administratie kan klaar zetten.

Het programma is direct en overal online beschikbaar en uw transacties en gegevens worden digitaal bewaard.
U kunt uw klanten registreren, kleurnummers registreren, kortingsregelingen bijhouden en rapportages draaien vanaf elke computer met een internetverbinding. Aan de kassa gaat het eenmaal ingericht altijd goed.

Zo houdt u inzicht en controle op uw bedrijf en wordt er aan de kassa tegen de juiste en meest actuele prijzen afgerekend.

Wanneer u zich heeft aangemeldt en voor het eerst ingelogd op Online Kassa richt u het volgende in:

  • U voert uw bedrijfsgegevens compleet in bij Inrichting – Instellingen.
  • U selecteert uw leveranciers indien u heeft gekozen voor de Online Kassa inclusief leveranciers. Geeft u een leverancier niet op, dan worden ook artikelen die alleen bij deze leverancier voor komen, niet gevonden Van de leveranciers die u wel heeft gekozen krijgt u de artikelbestanden ter beschikking in de Online kassa applicatie.
  • U geeft uw medewerkers in.
  • U legt de informatie vast die u op uw kassa bon en factuur wilt hebben.
  • U bent klaar en kunt nu aan de slag!

Wanneer u bent ingelogd ziet u alle wijzingingen met datum en beschrijving in het rechter kolom van de website staan. Zodoende blijft u dus altijd op de hoogte van de laatste wijzigingen in de applicatie. U bent altijd verzekerd van de meest up-to-date versie.

Voor Online Kassa zijn algemene voorwaarden geldig. Deze kunt u opvragen bij Online Kassa. U kunt deze ook downloaden, door HIER te klikken.

Elke webpagina die bekeken wordt, wordt bewaard op uw lokale computer om de pagina een volgende keer sneller te laten tonen. De pagina hoeft dan immers niet opnieuw te worden geladen. Nadeel van deze techniek ookwel: caching genoemd, is dat de lokale harde schijf langzaam volloopt met gegevens van het internet. Oplossing hiervoor is om op regelmatige basis deze zogenaamde tijdelijke internet bestanden van de lokale harde schijf te verwijderen. Dit kan op de volgende manier:

Klik in de menubalk op de menu-optie ‘Tools’ (of ‘Extra’).
Ga naar de menukeuze ‘Internet Options’ (of ‘Internet Opties’).
Klik op de knop ‘Delete files’ (of ‘Bestanden verwijderen’).
Selecteer de checkbox ‘Delete all offline content’.
Klik op de knop ‘Ok’. Gedurende het opschonen zal een zandloper zichtbaar zijn. Des te meer tijdelijke internet bestanden op de harde schijf staan, des te langer zal het duren voordat de zandloper weer veranderd in de normale muis-cursor. Zodra de muis-cursor weer ‘normaal’ is, is het verwijder-proces gereed.
Klik op de knop “OK” om het ‘Internet Options’ (of ‘Internet Opties’) scherm af te sluiten.

Een vertraging in Online Kassa kan ontstaan door verkeerde verbindingsinstellingen van uw Internet Explorer. Om te kijken of uw instellingen correct zijn doet u het volgende:

  • In het menu van Internet Explorer gaat u naar de menukeuze ‘Tools’ (of ‘Extra’)
  • Kies voor ‘Internet Options’ (of ‘Internet Opties’)
  • Klik op het tabblad ‘Connections’ (of ‘Verbindingen’)
  • Selecteer de checkbox ‘Delete all offline content’.
  • Klik op de knop ‘LAN Settings’ (of ‘LAN Netwerkinstellingen’)

Controleer in dit venster of de instellingen correct zijn. Raadpleeg indien nodig uw systeembeheerder. Als bijvoorbeeld een ‘Proxy server’ niet gebruikt is, hoeft ook de optie ‘Automatically detect settings’ (of ‘Automatisch instellingen zoeken’) niet aan te staan.
Zie ook de support website van microsoft voor meer informatie over het verwijderen van uw tijdelijke internet bestanden.

Het Online Kassa abonnement betaalt u via doorlopende automatische incasso. Tijdens het afsluiten van uw abonnement kunt u de algemene en incasso voorwaarden lezen. Voor het afsluiten van een abonnement is het verplicht akkoord te gaan met de betalingsmethode maandelijkse automatische incasso van het abonnementsbedrag. Dit is de standaard betaalmethode voor Online Kassa abonnementen.

Incasso is een vorm van betalen, waarbij u een bedrijf toestemming geeft een bedrag van uw bank- of girorekening te laten overschrijven naar het rekeningnummer van dat bedrijf. Er zijn verschillende soorten incasso’s, zoals het eenmalige incasso en het doorlopende incasso.

Wij hopen uiteraard dat u naar volle tevredenheid werkt met Online Kassa. Mocht u toch problemen ervaren of ontevreden zijn dan vernemen wij dit graag via de mail of het forum zodat wij deze voor u kunnen oplossen.

Heeft u het gevoel dat uw huidige abonnement niet past? Dan vernemen wij graag hoe wij u wellicht op een andere manier van dienst kunnen zijn. Mocht u toch uw abonnement willen opzeggen, dan kan dat heel eenvoudig door dit kenbaar te maken dmv een e-mail naar: info@onlinekassa.nl.

Opzegtermijn
De Online Kassa Overeenkomst (uw abonnement) dient u ten minste twee (2) dagen voor het einde van de dan lopende abonnementsperiode (standaard 1 maand) schriftelijk op te zeggen.

Door te e-mailen of een brief te sturen, onder vermelding van uw bedrijfsnummer naar:

Online Kassa
Bierkade 1
1621 BE Hoorn
info@onlinekassa.nl

Deze kunt u downloaden via de onderstaande link:
Brochures Online Kassa downloaden
U kunt op deze pagina ook een papieren versie van de brochure en factsheet aanvragen.

Online Kassa heeft contact met een groot aantal leveranciers binnen diverse branches. Kijk voor een lijst met leveranciers die Online Kassa voor u kan klaar zetten in uw Online Kassa administratie.

Online Kassa verwerkt en controleert zover mogelijk, de artikelbestanden zoals zij deze van de leverancier heeft gekregen.

Controleer EERST van welke leverancier het betreffende artikel is.
Controleer vervolgens of het artikel in het betreffende artikelbestand in uw Online Kassa administratie wel up-to-date is. Hiervoor gaat u naar de homepage van Online Kassa waar de artikelupdates met datum op staan vermeld.
Is uw artikelbestand niet up-to-date? Dan is deze bij ons nog niet verwerkt of binnen gekomen vanuit uw leverancier. Online Kassa zet de artikelbestanden 1 dag na de levering van de leverancier klaar in uw administratie klaar. Controleer hier de status van uw artikelbestanden van de leveranciers. Is uw artikelbestand niet up-to-date? Wijzig dan de prijs van het betreffende artikel in de meest recente prijs door handmatig de wijziging in te voeren. De prijzen worden geupdate door Online Kassa 1 dag nadat deze bij Online Kassa binnen zijn gekomen.
Is uw artikelbestand WEL up to date en heeft u alsnog een verouder of foutieve prijs?
Dan staat er een fout in het artikelbestand zoals Online Kassa deze heeft gekregen van de leverancier. Om in het vervolg de juiste prijs te scannen dient u de prijs handmatig aan te passen. Maak een melding van een foutieve prijs. U dient hiervoor het EAN nummer (barcode nummer) bij de hand te houden. Op basis hiervan wordt gecontroleerd door Online Kassa waar de fout in zit.

U kunt op 2 manieren artikelen met prijzen in uw Online Kassa systeem zetten.

Handmatig
U kunt handmatig artikelen invoeren. Wanneer u ook de 13 cijferige barcode invoert, kunt u de artikelen, met behulp van een scanner scannen en registreren.
Artikelbestanden importeren
U kunt ook artikelbestanden in een vast formaat in Online Kassa importeren, hier hangen een aantal voorwaarden aan. Een stappenplan voor de uitvoering hiervan vindt u hier: (IN ONTWIKKELING)

Naast handmatig artikelen in uw systeem te zetten kunt u ook artikelbestanden in een vast formaat in Online Kassa importeren, hier hangen een aantal voorwaarden aan. Een stappenplan voor de het importeren van artikelen vindt u hier: In Ontwikkeling

Bij Online Kassa krijgt u diverse vormen van support:

Forum:

Als klant van Online Kassa kunt u tips en vragen delen met andere gebruikers op het Online Kassa forum.

klik hier om naar het forum te gaan.

U vindt daar informatie over artikelbestanden en tips over het gebruik. Dit forum maakt onderdeel uit van het abonnement en is bereikbaar nadat u bent ingelogd. Zodra u een abonnement heeft van Online Kassa, heeft u toegang tot het Forum. U kunt het forum bereiken via de Help startpagina. Dit is uiteraard geheel kosteloos.

Hulp buiten kantooruren

Het forum biedt ook uitkomst als u vragen heeft buiten kantooruren. U kunt een beroep doen op medegebruikers voor uw vraag,
of wellicht is het antwoord op uw vraag al gegeven.

E-Mail hulp

Het staat u vrij te alle tijde support gerelateerde vragen naar support@onlinekassa.nl te sturen.
Geeft u in uw e-mail zo duidelijk mogelijk aan:

Uw klant/bedrijfsnummer en een exacte en duidelijk formulering van het probleem en de specifieke vraag. “Hij doet het niet” of dergelijke meldingen kunnen niet in behandeling worden genomen. Ga daarom altijd na in welke situatie u het probleem heeft vastgesteld.

Wij streven ernaar om uw vragen binnen 1-2 werkdagen te behandelen en te beantwoorden.

Verkoopvragen of advies over Online Kassa? – Verkoop helpdesk

Heeft u vragen over de mogelijkheden van Online Kassa? Neem dan contact op met onze Verkoop helpdesk via het gratis nummer 0229 – 299 411.
Wij zijn bereikbaar van 9.00 uur – 13:00 uur en van 13:30 tot 17.00 uur op maandag t/m vrijdag.

Ja, u kunt geselecteerde of alle verkooptransacties verwijderen. Let wel goed op: de transacties zijn na verwijdering niet meer inzichtelijk voor u zelf en ook niet meer op te vragen door of via Online Kassa. Draai en print dus altijd (ook in het kader van de bewaarplicht)een transactie overzicht uit voordat u transacties gaat verwijderen. Eenmaal verwijderd zijn de transacties namelijk echt weg. U kunt alle transactiegegevens verwijderen door bij: Inrichting – Instellingen op de knop “transacties verwijderen” te klikken en op “Ja” te drukken. U kunt 1 geselecteerde transactie wijzigingen of verwijderen door die via Baliehandelingen – Eerdere aankomen op te vragen en te wijzigen of te verwijderen.

Bonnen kunt u, mits deze niet door u zelf verwijderd zijn, altijd opnieuw opvragen. U kunt deze op klant niveau of op bonnummer niveau opzoeken. Nadat bonnen zijn opgevraagd kunt u ze wijzigen.

U kunt 1 geselecteerde transactie wijzigingen of verwijderen door die via Baliehandelingen – Eerdere aankomen op te vragen en te wijzigen of te verwijderen.

Bonnen kunt u, mits deze niet door u zelf verwijderd zijn, altijd opnieuw opvragen. U kunt deze op klant niveau of op bonnummer niveau opzoeken. Nadat bonnen zijn opgevraagd kunt u alle gegevens binnen de bon wijzigen.

U kunt 1 geselecteerde transactie wijzigingen of verwijderen door die via Baliehandelingen – Eerdere aankomen op te vragen en op wijzigen of verwijderen te klikken.

Het kan natuurlijk zijn dat u niet tegen de advies verkoopprijzen van de leverancier wilt verkopen, maar dat u artikelen tegen een andere prijs wilt verkopen.

Uiteraard is het mogelijk voor uw artikelen een eigen prijs in te stellen. Dit doet u in de functie Onderhoud Artikelen. Hier zoekt u het artikel op (dmv de barcode of omschrijving) en vult u de door u gewenste prijs in. Deze prijzen worden niet overschreven bij een artikelupdate.

Online Kassa begrijpt dat de gegevens in uw kassa-administratie vertrouwelijk zijn. Uw transactiegegevens, prijzen en klantgegevens blijven te alle tijd uw eigendom. Zodoende zullen gegevens dan ook niet, zonder nadrukkelijke toestemming van u ter beschikking worden gesteld aan derden.

Wanneer u een bonprinter op uw computer heeft aangesloten en vanuit Online Kassa een bon wilt afdrukken, kan het zijn dat uw bon niet direct op de juiste manier uit uw bonrpinter komt. Dit heeft te maken met de instellingen en de driver van uw bonprinter.

1. Controleer eerst of u het juiste type bonprinter heeft; dit dient een Epson TM88III of TM88IV te zijn. Andere bonprinters zouden kunnen werken maar worden niet ondersteund.
2. Is uw bonprinter op de juiste manier aangesloten? Controleer vooraf eerst de kabels.
3. Controleer nu uw besturingssysteem,
4. Heeft u Windows XP? Download dan hier de driver voor de Epson bonprinter voor Windows XP. Deze driver vind u hier.
5. Heeft u Windows Vista? Download dan hier de driver voor de Epson bonprinter voor Windows Vista. Deze driver vindt u hier.
6. Download hier de installatie handleiding voor Windows XP en volg de stappen.
7. Download hier de installatie handleiding voor Windows Vista en volg de stappen.